Productinfo's

Selecteer een hoofdrubriek en verfijn eventueel met een maand

Enrico speelt in op populaire peulvrucht

Enrico speelt in op populaire peulvrucht

 

Enrico introduceert in Nederland een nieuwe lijn met biologische peulvruchten. ‘Wij spelen in op de trend van traceerbaarheid’, laat Sacha Meijer namens het Amsterdamse handelsbedrijf weten. Peulvruchten worden steeds vaker geconsumeerd. Het jaar 2016 was door de Verenigde Naties uitgeroepen tot het jaar van de peulvrucht. Linzen, bonen, erwten en kikkererwten worden populairder, doordat de peulvrucht ook is opgenomen in de richtlijnen voor goede voeding Maar op dit moment komen de peulvruchten die in het schap liggen nog overal vandaan en is het niet geheel duidelijk voor de consument wat de herkomst is’, zegt Sacha Meijer, van Enrico’s afdeling productontwikkeling. ‘Met een nieuwe range die we lanceren wordt dit voor de consument wél duidelijk. Op de verpakkingen is te zien welke boer het produceert en wordt informatie verstrekt over de streek.’ Amio is de merknaam waarmee  Enrico – dat zorgdraagt voor de import en distributie in Nederland en België – de reeks van acht varianten Italiaanse peulvruchten in het supermarktschap gaat presenteren. De eulvruchten zijn volledig biologisch geproduceerd. De acht biologische varianten die binnenkort geïntroduceerd gaan worden zijn: groene linzen, rode linzen, Borlotti bonen, Cannellini bonen, parelspelt, parelgort, kikkererwten en ongepelde kikkererwten. Meijer: ‘Deze producten worden door consumenten ook als vleesvervangers gebruikt.’

 

(020) 462 27 22 

 

Meer informatie: www.enrico.nl  

Home Terug